10 стъпки към здравите крака

Десет начина за профилактика на разширени вени

Посещавайте редовно вашия лекар

Ако почувствате болка и тежест в краката, подуване на глезените, или вените на краката станат видими, посетете Вашия личен лекар, за да може Хроничната Венозна Болест да се диагностицира рано и своевременно да Ви бъдат предложени превантивни мерки и лечение. Флеботропните медикаменти са най-предписваните за облекчаване на венозните симптоми.

Прочети повече
Масажирайте краката си възможно по-често

Масажирайте краката си при всеки удобен случай, започвайки от ходилата и продължавайки във възходяща посока.

Прочети повече
Спете с поставени на високо крака

Поставянето на краката на височина 10 -15 см пo време на сън, намалява венозния застой, като благоприятства венозното оттичане към сърцето.

Прочети повече
Носете обувки с подходяща височина

Избягвайте обувки с равна подметка, както и тези с токчета, по-високи от 5 см. Стремете се да носите обувки с ток между 3 и 5 см.

Прочети повече
Носете свободни дрехи

Дрехи, които са твърде тесни, притискат вените и възпрепятстват венозното оттичане. Избирайте свободни дрехи, избягвайки тесни панталони, корсети, колани.

Прочети повече
Преодолейте запека и намалете излишните килограми

Запекът и наднорменото тегло причиняват повишено венозно налягане и могат да бъдат предотвратени с богата на фибри диета (плодове, зеленчуци, пълнозърнест хляб), повишен прием на течности (около 1,5 литра вода на ден) и ограничен прием на мазнини, тлъсто месо, кафе, алкохол.

Прочети повече
Завършвайте вечерния си тоалет с хладен душ на краката

Завършването на тоалета със студен душ на краката от долу на горе в края на деня подобрява венозната функция и намалява чувството на болка и тежест в краката.

Прочети повече
Избягвайте продължителното излагане на топлина

Топлината предизвиква разширение на вените. Поради това, продължителното излагане на слънце, използването на топла кола маска, горещите вани и сауни трябва да се избягват.

Прочети повече
Изберете подходящ спорт

Извършвано редовно и с подходящи обувки, ходенето е най-доброто упражнение за благоприятстване движението на кръвта във вените. Спортувайте – плуване, бягане, каране на колело, танци. Спортове като тенис, хандбал, баскетбол не се препоръчват, тъй като водят до разширяване на вените и забавят венозното връщане.

Прочети повече
Движете краката си при всеки удобен момент

Когато Вашата работа изисква продължително седене или стоене прав, правете кратки почивки, като се разхождате или извършвате кръгообразни движения с краката. При продължителни пътувания с кола, влак или самолет раздвижването на краката и извършването на къси разходки на равномерни интервали от време оказва благотворно влияние върху венозното оттичане.

Прочети повече