Животът на една жена е динамичен, изпълнен с много предизвикателства и ангажименти. В края на деня след дългото стоене прави или след продължително седене в една поза, усещаме силна умора и тежест в краката. Проблемът се задълбочава през лятото и е провокиран от високите температури.

Тежестта в краката не бива да бъде подценявана, защото може да бъде симптом за хронична венозна болест, която се проявява в сравнително ранна възраст. Причината за това състояние е, че при продължително стоене в една поза, кръвта забавя движението си и се задържа в най-ниско разположените части на тялото. С течение на времето повишеното налягане води до отпускане на венозните стени, а венозните клапи, които се грижат кръвта да се движи само към сърцето, вече не работят правилно. За това ни подсказват първите симптоми като лесна умора, тежест, болка, мравучкане и подути глезени в края на деня. Разширените вени засягат близо 50% от хората, като се срещат по-често при жените. За съжаление заболяването често остава недиагностицирано и нелекувано, което води до сериозни последици, които могат да не са само естетически, но и по-сериозни като флебит, тромбоза и язви. За да не се стигне до подобни усложнения ето няколко практични съвета, които ще ви помогнат да се справите с уморените крака. На първо място раздвижвайте краката си във всеки удобен момент, с което ще подобрите кръвообращението. Имайте предвид, че изкусителните високи токчета е добре да бъдат заменени с по-ниски. Изберете елегантни обувки с височина на тока между 3-5 см. Впитите дънки или панталони също могат да предизвикат умора и тежест в краката. Ето защо избирайте не толкова тесни и по-свободни дрехи. Наднорменото тегло също е враг на здравите и красиви крака. Паралелно с подходяща диета за намаляване на килограмите, се старайте да пиете повече вода и да ограничите солта. Лятото е сезонът на отпуските и пътуванията, но продължителното шофиране, седене в автобус или кола, се оказва предизвикателство за краката. За това по време на пътуване седнете удобно, не кръстосвайте краката си и ги раздвижвайте периодично. Чудесно би било да направете по възможност кратка разходка на 1-2 часа.

Източник: © Dama.bg