10 стъпки към здравите крака

Посещавайте редовно вашия лекар

Ако почувствате болка и тежест в краката, подуване на глезените, или вените на краката станат видими, посетете Вашия личен лекар, за да може Хроничната Венозна Болест да се диагностицира рано и своевременно да Ви бъдат предложени превантивни мерки и лечение. Флеботропните
медикаменти са най-предписваните за облекчаване на венозните симптоми.

Масажирайте краката си възможно по-често

Масажирайте краката си при всеки удобен случай, започвайки от ходилата и продължавайки във възходяща посока.

Спете с поставени на високо крака

Поставянето на краката на височина 10 -15 см пo време на сън, намалява венозния застой, като благоприятства венозното оттичане към сърцето.

Носете обувки с подходяща височина

Избягвайте обувки с равна подметка, както и тези с токчета, по-високи от 5 см.
Стремете се да носите обувки с ток между 3 и 5 см.

Носете свободни дрехи

Дрехи, които са твърде тесни, притискат вените и възпрепятстват венозното оттичане.
Избирайте свободни дрехи, избягвайки тесни панталони, корсети, колани.

Преодолейте запека и намалете излишните килограми

Запекът и наднорменото тегло причиняват повишено венозно налягане и могат да бъдат предотвратени с богата на фибри диета (плодове, зеленчуци, пълнозърнест хляб), повишен прием на течности (около 1,5 литра вода на ден) и ограничен прием на мазнини, тлъсто месо, кафе, алкохол.

Завършвайте вечерния си тоалет с хладен душ на краката

Завършването на тоалета със студен душ на краката от долу на горе в края на деня подобрява венозната функция и намалява чувството на болка и тежест в краката.

Избягвайте продължителното излагане на топлина

Топлината предизвиква разширение на вените. Поради това, продължителното излагане на слънце, използването на топла кола маска, горещите вани и сауни трябва да се избягват.

Изберете подходящ спорт

Извършвано редовно и с подходящи обувки, ходенето е най-доброто упражнение за благоприятстване движението на кръвта във вените. Спортувайте – плуване, бягане, каране на колело, танци. Спортове като тенис, хандбал, баскетбол не се препоръчват,
тъй като водят до разширяване на вените и забавят венозното връщане.

Движете краката си при всеки удобен момент

Когато Вашата работа изисква продължително седене или стоене прав, правете кратки почивки, като се разхождате или извършвате кръгообразни движения с краката. При продължителни пътувания с кола, влак или самолет раздвижването на краката и извършването на къси разходки на равномерни
интервали от време оказва благотворно влияние върху венозното оттичане.